Meer details

Analist/ Database Marketeer Voice of Customer Programma

Nieuw

Locatie

Amsterdam/ Hybride

Opdrachtgever

ABN AMRO Bank Amsterdam

Publicatiedatum

04-10-2024

Contactpersoon

Anouk van de Loo
M: (06) 2876 6485

Delen

Functie omschrijving

Voor mijn opdrachtgever ABN AMRO Bank te Amsterdam (Zuid) ben ik op zoek naar een Database Specialist voor de afdeling Customer & Market Insights (C&MI).
Heb je ervaring met Database Marketing en/of Analyse, neem dan gerust contact op voor aanvullende informatie, geef ik je graag!

In het kort
Geld is een groot, emotioneel deel van het leven en vaak ook nog eens heel complex. Ondertussen verandert de manier waarop we bankieren met de dag. Daarom zijn ze binnen Customer Experience (CX) met een grote club van bevlogen en creatieve professionals continu bezig om de dienstverlening te verbeteren voor hun klanten. Om dit te kunnen doen is inzicht in wat de klant ervaart via customer feedback cruciaal.

Op dit moment zetten ze een belangrijke stap met hun ‘Voice of the Customer’ programma (VOC). Dit programma heeft als doelstelling de hele bank te ondersteunen met een nieuw feedback platform. Met het nieuwe platform (Qualtrics) kunnen we voor alle (klant)kanalen feedback ophalen en biedt het een geweldige basis om met relevante klantinzichten de customer experience van ABN AMRO te verbeteren.

Jouw werk
Ze maken de stap naar een nieuw multichannel feedback platform, Qualtrics waarbij enquêtes uitgestuurd worden via Selligent. Als Data Specialist maak je customer feedback metingen voor klantreizen en individuele klantcontacten met de bank mogelijk. Dit start met schakelen met stakeholders en het zoeken naar geschikte triggers in de data en eindigt met het live zetten en onderhouden van de campagnes in Selligent en Tripolis. Je schakelt hiervoor met je collega’s vanuit CX (Customer Experience) en de mensen vanuit de business, de gebruikers van de meting:

  • Verzamelen, verrijken en analyseren van data vanuit interne en externe data bronnen t.b.v. het opzetten en analyseren van campagnes
  • In Selligent en Tripolis bouwen van klantselecties en proactieve campagnes via email, call leads, en in-app berichten
  • Monitoren & optimaliseren van lopende campagnes
  • Een strakke agile (sprint) planning van je werk in overleg (refinement) met het team
  • Afstemmen van datavereisten met de betrokken stakeholders
  • Begeleiden van processen met betrekking tot data onboarding, modellering en engineering: volg de voortgang en volg de realisatie op en bied hulp en inzicht bij het oplossen van belemmeringen met betrekking tot de beschikbaarheid van gegevens
  • Beheren en innoveren van de dataketen
  • Deepdive analyses op de Qualtricsdata samen met de onderzoekers en Client Analytics afdelingen.

Jouw werkomgeving
Je maakt deel uit van het Customer & Market Insights (C&MI) afdeling – bestaande uit twintig onderzoekers met verschillende specialismen, naast jou een andere data-Data Specialist en een ResearchOps team.

Je werkt binnen het VOC programma direct samen met de Qualtrics business leads, operations manager, vijf feedback onderzoekers, de andere Data Specialist en diverse collega’s vanuit de afdeling die de Qualtrics tooling IT technisch ontwikkelen. Daarnaast onderhoud je relaties met gebruikersgroepen uit alle delen van de ABN AMRO organisatie en heb je veel contact met de analisten van de Client Analytics afdeling.

Jouw profiel

  • Minimaal een afgeronde hbo- of wo-opleiding
  • Teamplayer, gewend aan werken in multidisciplinair team
  • Kennis van de (lange termijn) ontwikkelingen op het gebied van digital / database marketing, en data (selectie & analyse)
  • Ervaring met Selligent of een vergelijkbare marketing automation tool
  • Ervaring met SQL en Excel
  • Ervaring met Databricks is een pre
  • Je bent een teamspeler
  • Je bent liefst 36 uur per week beschikbaar.

Arbeidsvoorwaarden

  • Een dynamische en professionele omgeving met volop kansen om te leren en ontwikkelen
  • Doorgroeimogelijkheden in de CX, Client Analytics of Ecommerce afdeling
  • Een bruto maandsalaris (€ 4.823,- / € 6.890,- pm) is op basis van een 36-urige werkweek, inclusief vakantiegeld en benefit budget
  • Een 32- of 40-urige werkweek is ook mogelijk
  • De vrijheid om het beste uit jezelf te halen, flexibel te werken en veel ruimte om te groeien
  • Een aanvullend benefit budget van 11%, waarmee je flexibel arbeidsvoorwaarden kunt kopen
  • Een persoonlijk ontwikkelbudget van € 1.000 per jaar en een brede selectie aan trainingen en cursussen
  • Een goede pensioenregeling
  • Een internetvergoeding van EUR 25,- per maand en een thuiswerkvergoeding van EUR 3,- per thuiswerkdag. Ook bieden ze jou benodigdheden om thuis te werken, denk aan bureau, beeldscherm e.d.
AMI Interim Knowhow gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.