Voor mijn opdrachtgever ABN AMRO Bank te Amsterdam (Zuid) ben ik op zoek naar een Database Specialist voor de afdeling Customer & Market Insights (C&MI).
Heb je ervaring met Database Marketing en/of Analyse, neem dan gerust contact op voor aanvullende informatie, geef ik je graag!
In het kort
Geld is een groot, emotioneel deel van het leven en vaak ook nog eens heel complex. Ondertussen verandert de manier waarop we bankieren met de dag. Daarom zijn ze binnen Customer Experience (CX) met een grote club van bevlogen en creatieve professionals continu bezig om de dienstverlening te verbeteren voor hun klanten. Om dit te kunnen doen is inzicht in wat de klant ervaart via customer feedback cruciaal.
Op dit moment zetten ze een belangrijke stap met hun ‘Voice of the Customer’ programma (VOC). Dit programma heeft als doelstelling de hele bank te ondersteunen met een nieuw feedback platform. Met het nieuwe platform (Qualtrics) kunnen we voor alle (klant)kanalen feedback ophalen en biedt het een geweldige basis om met relevante klantinzichten de customer experience van ABN AMRO te verbeteren.
Jouw werk
Ze maken de stap naar een nieuw multichannel feedback platform, Qualtrics waarbij enquêtes uitgestuurd worden via Selligent. Als Data Specialist maak je customer feedback metingen voor klantreizen en individuele klantcontacten met de bank mogelijk. Dit start met schakelen met stakeholders en het zoeken naar geschikte triggers in de data en eindigt met het live zetten en onderhouden van de campagnes in Selligent en Tripolis. Je schakelt hiervoor met je collega’s vanuit CX (Customer Experience) en de mensen vanuit de business, de gebruikers van de meting:
Jouw werkomgeving
Je maakt deel uit van het Customer & Market Insights (C&MI) afdeling – bestaande uit twintig onderzoekers met verschillende specialismen, naast jou een andere data-Data Specialist en een ResearchOps team.
Je werkt binnen het VOC programma direct samen met de Qualtrics business leads, operations manager, vijf feedback onderzoekers, de andere Data Specialist en diverse collega’s vanuit de afdeling die de Qualtrics tooling IT technisch ontwikkelen. Daarnaast onderhoud je relaties met gebruikersgroepen uit alle delen van de ABN AMRO organisatie en heb je veel contact met de analisten van de Client Analytics afdeling.