Meer details

Interim Senior Database Marketeer Digital (4532)

Procedure in vergevorderd stadium

Locatie

Amsterdam/ Hybride

Opdrachtgever

ABN AMRO Bank Amsterdam

Publicatiedatum

03-09-2024

Contactpersoon

Anouk van de Loo
M: (06) 2876 6485

Delen

Functie omschrijving

Voor mijn opdrachtgever, ABN AMRO te Amsterdam (Gustav Mahlerlaan 10) ben ik op zoek naar een ervaren Interim Database Marketeer.

Neem gerust contact op voor nog meer informatie. Ik vertel je heel graag meer!

• Periode: 1 oktober 2024 tm 31 januari 2025 met optie op verlenging
• Uren: 32 tot 36 uur per week
• Tarief max. € 88,50 per uur excl. btw en incl. reiskosten

In het kort

Bij Customer & Digital Engagement bedenken en bouwen ze de online winkel van ABN AMRO consumenten. Vanuit de overtuiging dat bankieren altijd gemakkelijker en persoonlijkr kan, ontwikkelen we oplossingen die klanten meer regie over hun bankzaken geven. En daar kun jij bij helpen! Als Interim Database Marketeer zorg je er samen met je collega's in het E-commerce & Engagement Team Lenen & Hypotheken voor dat online bankieren kinderspel wordt, zelfs grote uitgaven zoals een hypotheek of lening. En dat de communicatie met onze klanten steeds relevanter en persoonlijker wordt.

Werkomgeving

Team Lenen & Hypotheken is een multidisciplinair team, waarin je alle expertises hebt om je heen om ideeën te hebben van A tot Z uit te werken. Denk aan marketing- en sales-specialisten, copywriters, online marketeers, optimalisatiespecialisten, visual designer, contentmanager en een team dataspecialisten. Belangrijk is dat het een team met veel dynamiek is. Er wordt hard gewerkt, maar er gaat vooral geen dag voorbij dat er niet wordt gelachen.

Je begrijpt: een diverse en zeer belangrijke functie binnen dit leuke team. Enerzijds meedenken en uitwerken van de contactstrategie en opzetten van zinvolle 1-op-1 campagnes via de digitale en bemenste kanalen en anderzijds aanbevolen rapportages opbouwen van al deze activiteiten en kansen ontdekken vanuit de data.

Jouw werk

Binnen ABN AMRO willen ze besluiten nemen en bijsturen vanuit data. Als Interim Database Marketeer onderzoek je wat de huidige situatie is, waar mogelijke kansen liggen en hoe groot die zijn. Zo help je het team om de juiste keuzes te maken en om de impact van de activiteiten in kaart te brengen. Data is het begin- én eindpunt om te zeggen dat de klant altijd centraal staat, en dat wordt praktisch in het belang van de klant.

Je bent binnen het team verantwoordelijk voor:

  • Bouwen en verbeteren van 1-op-1 campagnes
  • Het evalueren en visualiseren van campagneresultaten
  • Het identificeren en onderzoeken van kansen, in het kader van de doelstellingen van het eigen team, ter ondersteuning van bredere onderwerpen binnen e-commerce en engagement (bv mobile first), ter onderbouwing van bepaalde business wensen
  • Samenwerking met Database Marketeers (dataspecialisten) uit andere teams om één datawaarheid te borgen.

Kennis & Vaardigheden

Jouw profiel

Je bent servicegericht, creatief, kritisch en zorgvuldig. Je voert niet enkel uit, maar denkt graag actief mee vanuit de doelen van het bedrijf en die van het team. Jouw drive is om in een online speelveld het verschil te maken. Ook begrijp je hoe je stakeholders managen in een veranderende omgeving en neem je collega's mee in een servicegerichte en datagedreven werkwijze.

Verder heb je nog

  • Ervaring met SQL en ervaring met een campagnetool (bijvoorbeeld Marigold Engage) zijn vereist
  • Ervaring met het opzetten en beheren van dashboarding in PowerBI of een ontwikkeltool is vereist
  • Ervaring met GA4, Python & R Studio is een pre
  • Affiniteit met marketing en business
  • Academisch werk- en denkniveau, met minimaal 3 jaar ervaring binnen een E-commerce omgeving en met het runnen van 1-op-1 marketingcampagnes
  • Een uitstekende beheersing van de Nederlandse taal.
AMI Interim Knowhow gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.