Meer details

Interim Business Consultant Data (4788)

Procedure in vergevorderd stadium

Locatie

Amsterdam/ Hybride

Opdrachtgever

ABN AMRO Bank Amsterdam

Publicatiedatum

12-09-2024

Contactpersoon

Anouk van de Loo
M: (06) 2876 6485

Delen

Functie omschrijving

Voor mijn opdrachtgever, ABN AMRO te Amsterdam (Gustav Mahlerlaan 10) ben ik op zoek naar een ervaren Interim Business Consultant Data.

Neem gerust contact op voor nog meer informatie. Ik vertel je heel graag meer!

• Periode: 1 oktober 2024 tm 31 maart 2025 met optie op verlenging
• Uren: 40 uur per week
• Tarief max. € 116,25 per uur excl. btw

In het kort

Je werkt voor het Data Office binnen Customer Data Solutions, onderdeel van de COO organisatie. Ze werken als Customer & Party Data Team voor alle drie de klantsegmenten. Hun focus ligt nu nog op de hoofdbank, gezien de enterprise-wide scope van Customer Data Solutions zal dit steeds breder worden. Ze werken samen met partners binnen de business, maar ook binnen Finance, Risk, DFC, Ops/IT en de product grids.

Binnen Customer Data Solutions zijn ze data-eigenaar van alle klant- en partijgerelateerde data. Er komen veel nieuwe regelgevingen op hen af waarvoor ze een sterke en ervaren Business Consultant nodig hebben om deel te nemen aan hun regelgevingsprogramma's. Binnen hun CDS Data Office bouwen ze een competentiecentrum waar ze datavereisten moeten bepalen.

Werkzaamheden

  • Deze gegevensvereisten moeten worden vertaald naar hun bedrijfsdatamodel om te bepalen hoe deze gegevens passen in de datagovernance
  • In deze rol fungeer je als primair aanspreekpunt voor programma's zoals MKB Indicator en Depositogarantiestelsel
  • Je werkt samen met de afdelingen programma's, Financiën en Risico en neemt deel aan DPOT (werkgroepen Data, Processen, Organisatie en Technologie)
  • Je bereidt voorstellen en oplossingen voor het senior management voor
  • Je coördineert alle activiteiten van deze programma's en vertaalt deze naar een routekaart met verschillende belanghebbenden.

Resultaten

  • Het vertalen van externe wettelijke vereisten naar hun interne datavereisten en -oplossingen
  • Drijvende kracht om de mijlpalen die in het overkoepelende programma zijn vastgelegd op tijd te realiseren
  • Ervoor zorgen dat ze met robuuste oplossingen komen, via een solide oplossingsintentie (samenwerking met architectuurafdelingen) en levering via Grids
  • Je komt met een voorstel voor het verbeteren van hun data door middel van herstel of andere initiatieven voor het verzamelen van data om te voldoen aan de vereiste datakwaliteit.

Functie eisen

  • Expertise in databeheer
  • Ervaring met het vertalen van wettelijke vereisten
  • Projectmanagement
  • Stakeholdermanagement (incl. senior management).
AMI Interim Knowhow gebruikt cookies om bepaalde voorkeuren te onthouden en vacatures af te stemmen op je interesses.