Marketing automation
Campagnes op het juiste moment
Voor onze gepersonaliseerde e-mailcampagneflows maken we gebruik van dynamische content. Dat is variabele informatie, speciaal afgestemd op de individuele ontvanger. Daarnaast voeren we A/B-tests uit, waarmee duidelijk wordt welke e-mailvariant het beste aanslaat bij welke doelgroep. Op die manier maken we optimaal gebruik van je klantdata.
Om klanten aan te trekken en te behouden, delen wij deze campagnes op in 3 soorten customer journey programma’s:
- Activatie: met een activatiecampagne proberen we mensen die op jouw mailinglist staan te activeren om bij je te kopen. Denk bijvoorbeeld aan een productaanbieding die aansluit op hun interesses en gedrag.
- Cross-sell: met cross-sellcampagnes bevelen we bestaande klanten (nieuwe) producten aan die ze waarschijnlijk ook interessant vinden.
- Retentie: de retentiecampagne zetten we in om klanten die een tijdje niets hebben gekocht een persoonlijke aanbieding te doen.
Deze campagnes op het juiste moment inzetten, is de sleutel tot succes.